Elevii care dau anul acesta examenul de bacalaureat si evaluarea nationala, dar si cei din clasa a XI-a au susținut astăzi simularea probei scrise la limba romana. Potrivit Ministerului Educatiei, peste 450.000 de elevi de clasele a VIII-a, a XI-a si a XII-a sustin aceasta simulare. Potrivit unui ordin semnat de ministrul Educatiei, peste 177.000 de scolari de clasa a VIII-a au sustinut simularea la proba scrisa de limba si literatura romana pentru evaluarea națională, iar mai bine de 280.000 de elevi din clasele a XI-a si a XII-a au dat aceeasi simulare, dar pentru examenul de bacalaureat.
”Totul a decurs conform procedurilor, nu au fost semnalate probleme în desfășurarea probei. În Mehedinți au fost înscriși 2170 de elevi de clasa a VIII-a și au participat 1991 (91.75%), în clasa a XI-a sunt înscriși 2037 dintre care au participat la proba de simulare 1677(82.33%) iar, din clasa a XII-a, au fost înscriși un număr de 2034 de elevi și au fost prezenți 1621 (79.70%). În data de 16 martie elevii vor trece printr-o nouă probă de foc – simularea la matematică și istorie, în funcție de profilul ales.” a declarat pentru descoperamehedinti.ro Inspectorul Școlar General, Mirela Pintea-Enea.
Proba la Limba romana a inceput la ora 9:00, cand s-au deschis plicurile sigilate cu subiectele la romana, pentru a se imparti subiectele. Elevii prezenti la simulare au putut intra in sali pana la 8:30. Doua ore au avut la dispozitie elevii din clasa a VIII-a pentru a redacta lucrarea, iar cei de liceu 3 ore.
Elevii claselor a VIII-a au primit la primul subiect o poezie de Ion Pillat, iar la al doilea subiect au de narat o întâmplare petrecută în timpul unui joc de șah.
Elevii claselor a XII a care au sustinut luni, proba scrisa la Limba romana a simularii examenului de Bacalaureat au primit un text la prima vedere din nuvela Prostii, de Liviu Rebreanu, la subiectul al doilea au avut de realizat un text argumentativ despre necesitatea competentelor de utilizare a calculatorului in contextul actual, iar la subiectul al treilea au avut de redactat un eseu in care sa prezinte tema si viziunea despre lume intr-un text poetic, apartinand lui Tudor Arghezi. Ei au trebuit sa numeasca sinonime pentru doua cuvinte din text, sa explice rolul virgulei intr-o secventa, sa construiasca un enunt in care sa foloseasca o locutiune, o expresie care sa contina substantivul „lume” si sa transcrie din textul dat doua cuvinte care contureaza dimensiunea spatiala. De asemenea, elevii au mai avut de precizat doua motive literare din text si tipul de perspectiva narativa din textul dat. In plus, au mai avut de precizat rolul verbelor la timpul imperfect si de ilustrat cu cate un exemplu din text doua trasaturi ale genului epic. La cerinta cu numarul noua -ultima- , elevii au avut de comentat in 60-100 de cuvinte o secventa din text.
Al doilea subiect a constat in scrierea unui text argumentativ despre necesitatea competentelor de utilizare a calculatorului in contextul actual, iar la ultimul subiect elevilor li s-a cerut sa redacteze un eseu de 600-900 de cuvinte in care sa prezinte tema si viziunea despre lume intr-un text poetic studiat apartinand lui Tudor Arghezi.
6,513 total views, 1 views today