Dunărea este poate cea mai mare bogăție a județului Mehedinți. Proasta administrare a infrastructurii portuare de către APDF Giurgiu pune însă STOP, demersurilor autorităților locale și județene în ceea ce privește dezvoltarea din punct de vedere turistic a potențialului fluviului.
Totuși, faptul că Mehedințiul este județ riveran Dunării aduce o serie de avantaje, iar unul dintre acestea o reprezintă strategia UE pentru regiunea Dunarii (SUERD), un mecanism comunitar de cooperare a statelor din bazinul Dunării, destinat dezvoltării economice și sociale a macro-regiunii dunărene. Pe această axă în Programul Operațional Regional sunt alocate fonduri destinate județelor riverane Dunării. Bugetul alocat este de aproximativ 229,55 de milioane de euro și vizează dezvoltarea infrastructurii rutiere.
O cerere de finanțare pe axa destinată dezvoltării infrastructurii rutiere au depus și reprezetanții Consiliului Judeţean Mehedinţi. Au fost finalizate demersurile administrative în vederea depunerii cererii de finanţare cu titlul “Reabilitare/Modernizare DJ 670 Malovăţ (DN 67) – Marga L=21,350 km” în cadrul apelului POR 2017/6/6.1/SUERD/1 în cadrul priorității de investiție 6.1. Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN-T(Reţeaua trans-europeană de transport ), inclusiv a nodurilor multimodale dedicat sprijinirii obiectivelor prevăzute de Aria prioritară 1 – Interconectarea regiunii Dunării a Strategiei Uniunii Europene privind regiunea Dunării.
În ședință de îndată au fost aprobaţi atât indicatorii tehnico-economici, cât şi acordul de parteneriat dintre U.A.T. Județul Mehedinţi şi UAT- urile Malovăţ, Bîlvăneşti şi Godeanu.
Modernizarea şi reabilitarea tronsonului de 21,350 km al DJ 670 şi conectarea indirecta la TEN-T conduc, în principal, la :
1. Creșterea calității drumurilor județene în judeţul Mehedinţi, precum şi a măsurilor de siguranţă a traficului, în vederea sporirii ratei de utilizare a acestei infrastructuri regionale şi locale de transport şi atragerii de investiţii private suplimentare în zona traseului regional.
2. Asigurarea continuităţii, fluidizării traficului şi conexiunea cu coridorul Rin – Dunăre TEN-T Core şi TEN-T Comprehensive.
3. Asigurarea unei căi suplimentare de acces rutier între DN67 si DN67D, DN 67, asigurând totodată legătura dintre Drobeta Turnu-Severin (reşedinţa judeţului Mehedinţi) şi Târgu-Jiu (reşedinţa judeţului Gorj) precum şi un culoar eficient de acces rutier către trei reședinţe comunale din judeţul Mehedinți, respectiv: Malovăţ, Bâlvăneşti, Godeanu.
Voica Briceag
5,341 total views, 1 views today