Ca urmare a analizei şi în concordanţă cu solicitările operatorilor economici, Inspectoratul Şcolar Judeţean Mehedinţi a stabilit oferta de formare profesională la învăţământul profesional pe unităţi de învăţământ şi calificări, pentru anul şcolar 2017-2018, fiind propuse 13 clase pentru învăţământul profesional de masă, adică 364 de locuri şi 2 clase pentru învăţămantul profesional special, realizându-se astfel o creştere a ponderii ofertei de şcolarizare în învăţământul profesional la nivelul judeţului Mehedinţi. În anul şcolar 2016-2017 există un număr de 11 clase, 264 de locuri pentru învăţământul profesional, a declarat pentru descoperamehediti.ro Inspectorul Școlar General, Mirela Pintea Enea.
Oferta de şcolarizare pentru anul şcolar 2017-2018, avizată de către Comitetul Local de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi de către Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, prin reprezentanţii săi la nivel regional, se regăseşte în tabelul următor:
Nr. crt. | Unitatea de învățământ | Localitatea | Oferta propusă de unitatea de învăţământ pentru clasa a IX-a înv. profesional/profesional dual | |||||
Domeniul de pregătire | Calificarea profesională | Propuneri nr. clase | Propuneri nr. locuri | |||||
1 | Colegiul Tehnic”Domnul Tudor” | Dr.Tr.Severin | Mecanică | Sudor | 1 | 28 | ||
2
|
Colegiul Tehnic de Transporturi Auto | Dr.Tr.Severin | Mecanică | Mecanic auto | 1 | 28 | ||
Mecanică | Lăcătuş construcţii metalice şi utilaj tehnologic | 0,5 | 14 | |||||
Mecanică | Sudor | 0,5 | 14 | |||||
Electric | Confecţioner produse electrotehnice | 1 | 28 | |||||
3 | Colegiul Tehnic”Lorin Sălăgean” | Dr.Tr.Severin | Mecanică | Lăcătuş construcţii metalice şi utilaj tehnologic | 1 | 28 | ||
Mecanică | Lăcătuş construcţii metalice şi utilaj tehnologic | 1 | 28 | |||||
4 | Colegiul Naţional Economic”Theodor Costescu” | Dr.Tr.Severin | Comerţ | Comerciant vânzător | 1 | 28 | ||
5 | Colegiul Tehnic „Dierna” | Orşova | Mecanică | Marinar | 1 | 28 | ||
Turism şi alimentaţie | Ospătar (chelner) vânzător în unităţi de alimentaţie | 1 | 28 | |||||
6 | Liceul Tehnologic „Matei Basarab” | Strehaia | Mecanică | Lăcătuş mecanic prestări servicii | 1 | 28 | ||
7 | Liceul Tehnologic Halînga | Izvoru Bîrzii | Agricultură | Horticultor | 1 | 28 | ||
8 | Liceul Tehnologic”Tudor Vladimirescu” | Şimian | Mecanică | Mecanic agricol | 1 | 28 | ||
9 | Şcoala Profesională | Corlăţel | Agricultură | Horticultor | 1 | 28 | ||
ÎNVĂŢĂMÂNT DE MASĂ | TOTAL | 13 | 364 | |||||
10 | Liceul Tehnologic Special Drobeta | Dr.Tr.Severin | Mecanică | Lăcătuş mecanic prestări servicii | 1 | 12 | ||
Dr.Tr.Severin | Industrie textilă şi pielărie | Confecţioner produse textile | 1 | 12 | ||||
ÎNVĂŢĂMÂNT SPECIAL | TOTAL | 2 | 24 | |||||
Operatorul economic S.C. Vie Vin Vânju Mare SRL a depus o solicitare de şcolarizare pentru o clasă în învăţămantul profesional dual, pentru calificarea Horticultor, astfel propunerea iniţială pentru învăţământul profesional concretizându-se într-o ofertă pentru învăţământul profesional dual la Şcoala Profesională Corlăţel.
Dintre operatorii economici/instituţii publice partenere cu care au fost încheiate contracte cadru ce stau la baza contractelor de pregătire practică a elevilor din învăţământul profesional şi care au dotări tehnologice şi resurse capabile să asigure pregătirea practică a elevilor fac parte:
- SC ASTRA RAIL SRL
- SC SEVERNAV SA
- SE BORDNETZE SRL
- SC ASTRA RAIL SRL
- SC CARREFOR ROMÂNIA SA
- SC MANEA SRL
- SC STIL SA
- SC FLORASERCOM SA
- ÎNTRPRINDERE INDIVIDUALĂ GLIGORE DANIEL VALENTIN
- SC VIE VIN VÎNJU MARE SRL
- GRAFIC DESIGN SRL
- SC ARASON IMPEX SRL
SE BORDNETZE SRL este un operator economic implicat activ, care susţine pregătirea practică a elevilor pe domeniul electric, în anul şcolar 2016-2017 a sponsorizat Colegiul Tehnic de Transporturi Auto Dr.Tr. Severin cu echipamente şi mobilier pentru dotarea unui laborator pe domeniul electric şi a unei săli de clasă, în valoare de aproximativ 10.000 euro.
Cifra de şcolarizare pentru învăţământul profesional se stabileşte anual, pe baza nevoilor pieţei muncii şi a tendinţelor de dezvoltare, la nivel local, precum şi pe baza solicitărilor agenţilor economici. Cifra de şcolarizare se stabileşte la nivel judeţean cu respectarea metodologiei de fundamentare a cifrei de şcolarizare aprobată de ministrul educaţiei naţionale.
Învăţământul profesional se organizează numai în unităţile de învăţământ, care conform prevederilor legale îndeplinesc standardele de acreditare privind: spaţiile de şcolarizare, baza materială, sănătatea şi securitatea muncii, pregătirea personalului didactic şi care au anexat la propunerea privind planul de şcolarizare, contracte-cadru încheiate cu operatorii economici, prin care se stabilesc obligaţiile privind:
- Organizarea şi desfăşurarea procesului de formare pentru obţinerea calificării profesionale a elevilor în unitatea de învăţământ şi la operatorii economici precum şi proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
- Asigurarea condiţiilor tehnice şi a resursei umane necesare pregătirii practice a elevilor din învăţământul profesional şi pentru organizarea şi desfăşurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor.
Prin Ordonanţa de urgenţă nr.81/2016 privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr.1/2011 a fost introdus învăţământul dual, formă de organizare a învăţământului profesional şi tehnic.
Metodologia de organizare si functionare a invatamantului dual, aprobata prin OMEN nr. 3554/29.03.2017 a fost publicată în Monitorul oficial nr.232/05.04.2017; Metodologia-cadru de organizare şi desfasurare a admiterii in invatamantul dual pentru calificari profesionale de nivel 3, conform Cadrului national al calificarilor, aprobata prin OMEN nr. 3556/29.03.2017 a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 231 din 4 aprilie 2017.
6,226 total views, 2 views today