Astăzi, consilierii locali s-au reunit în prima ședință ordinară din acest an. Pe odinea de zi s-au aflat proiecte privind: alegerea președintelui de ședință a CL, achiziția de servicii de consultanță juridică și reprezentare în justiție, actualizarea prețului de livrare a eneriei termice către populație, închirieri de spații, concesionări, modificarea tarifelor pentru serviciul de transport public local, repartizarea unor locuințe sociale și aprobarea Regulamentului privind activitatea de ridicare, transport și depozitare a autoveliculelor staționate neregulamentar în municipiul Drobeta Turnu Severin.
Astfel, în cel mai scurt timp, primăria este pregătită să demareze implementarea acestei Hotărâri de Guvern care presupune ca „Ridicarea vehiculelor constituie serviciu public și se realizează (…) pe durata a 24 de ore, de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administrația publică locală. Ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care în vehicul este vizibilă prezența unor persoane”.
Primarul municipiului averizează cetățenii că vor avea la dispoziție luna februarie pentru a fi informați cât mai bine referitor la aceste dermersuri și că, posibil cu 1 martie, să se treacă la ridicarea mașinilor parcate neregulamentar: ”Am luat act de hotărârea Guvernului prin care s-a revenit la posibilitatea ca mașinile parcate neregulamnetar să fie ridicate. Pe această cale, îi rog pe cetățenii municipiului să se conformeze acestei legi pentru că urmează ca din luna martie să fie ridicate mașinile care nu sunt parcate regulamentar, cele care sfidează bunul simț. Este o decizie a Guvernului României pe care noi, astăzi, în ședința de Consiliu Local am aprobat-o, urmând ca în perioada imediat următoare să o punem în practică. Noi, primăria, nu avem mașini specializate, urmează să închiriem iar prețul și locul în care vor fi duse va fi stabilit în luna februarie” a declarat primarul municipiului Dr. Tr. Severin, Marius Screciu.
Ridicarea va putea fi făcută în baza unei dispoziții scrise a polițistului rutier, ce va trebui să includă următoarele: data, ora și locul ridicării autoturismului; gradul profesional, prenumele și numele polițistului rutier care dispune măsura ridicării și unitatea din care face parte; indicarea expresă a regulii încălcate; mențiuni despre fotografierea sau filmarea vehiculului staționat; mențiuni despre avariile vizibile ale mașinii și date referitoare la numărul de înmatriculare/înregistrare și marca vehiculului.
Șoferul va putea să-și recupereze mașina numai după ce va plăti contravaloarea ridicării, transportării și depozitării acesteia. Totodată, șoferul va fi nevoit să dovedească fie că este proprietar al mașinii, fie că o deține în mod legal.
Noul act normativ stabilește că va fi considerată staționare pe partea carosabilă a unui drum public chiar și situația în care doar una sau două dintre roțile mașinii se află pe partea carosabilă.
Mașinile ridicate vor fi depozitate doar în spații special amenajate de administratorul drumului public sau de autoritățile locale, aceste entități urmând să asigure și paza vehiculelor „Administratorul drumului public sau, după caz, administrația publică locală răspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuării operațiunilor de ridicare, transport și depozitare, în condițiile prevăzute de lege”, este precizat în HG nr. 965/2016.
Din acest motiv, este posibil ca polițiștii rutieri să nu poată să dispună efectiv ridicarea mașinilor parcate ilegal chiar din data de 21 ianuarie 2017. Cu alte cuvinte, măsura va putea fi luată doar dacă administratorul drumului public sau autoritățile locale vor dispune, începând cu data respectivă, de spații speciale pentru depozitarea automobilelor ridicate. Spațiile în care vor fi păstrate automobilele vor trebui să aibă un program non-stop, astfel încât şoferii să le poată recupera în orice moment al zilei.
Nu doar polițiștii rutieri vor putea să dispună ridicarea unui autoturism parcat ilegal, reiese din HG nr. 965/2016. Astfel, măsura va putea să fie aplicată, începând din 21 ianuarie 2017, și de către polițiștii locali.
Concret, noile reguli sunt incluse în Hotărârea Guvernului nr. 965/2016 pentru modificarea și completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, ce a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1.035 din 22 decembrie 2016. Documentul a intrat în vigoare în data de 21 ianuarie 2017.
6,928 total views, 1 views today