Dunărea, ceramica, munţii, podşul Mehedinţiul, vegetaţia şi civilizaţia! Toate se regăsesc în strategia de brand a judeţului Mehedinţi, lansată la târgul de turism de la Bucureşti în prezenţa şefei Autorităţii Naţionale pentru Turism, dar şi a reprezentanţilor Consiliului Judeţean, promotorii acestei acţiuni. Identitatea vizuală a brandului pentru Mehedinţi reprezintă o stilizare a celor mai puternice elemente de asociere cu judeţul: podul cu referire la Podul lui Apolodor şi apa cu referire la Dunăre. Sunt adăugate simbolurile care sintetizează diversitatea patrimoniului judeţului: muntele, vegetaţia, peştera şi tradiţiile:
Din locul unde Carpaţii întâlnesc Dunărea, se întinde un tărâm de legendă, care invită să fie redescoperit. Acestea sunt bazele conceptului privind strategia de branding a judeţului Mehedinţi. Mai bine de o jumătate de an s-au pus cap la cap toate reperele culturale şi turistice ale Mehednţiului în vederea identificării reperelor reprezentative. Odată identificate toate aceste elemente, strategia de branding a fost lansată în cadrul târgului de turism organizat la Romexpo, în prezenţa preşedintei autorităţii naţionale pentru turism, dar şi a reprezentanţilor Consiliului Judeţean. „Vă felicit pentru iniţiativă şi vă asigur de tot sprijinul Autorităţii Naţionale pentru Turism pentru promovarea regiunii Mehedinţiului. Viitorul este al destinațiilor pe regiuni, viitorul este al eforturilor pe care le fac autoritățile locale împreună cu asociațiile patronale în a investi în crearea unui brand și a unei destinații care să atragă resurse financiare, circulație turistică care generează vizibilitate, creare de locuri de muncă și astfel se mișcă economia. România are foarte multe de oferit, județul Mehedinți are foarte multe de oferit. Clar, viitorul este al destinațiilor regionale.”, a declarat într-un interviu Anca Nedea Pavel, președintele Autorității Naționale pentru Turism.
„Depunem eforturi pentru a crea un grup de inițiativă la nivel județean, coordonat de către Consiliul Județean Mehedinți, în cadrul căruia să adunăm toți actorii cu roluri în activitatea turistică și în promovarea acestui județ. Obiectivul acestui demers este tocmai crearea de infrastructură turistică și promovarea corespunzătoare a potențialului turistic enorm al zonei noastre. Identitatea județului trebuie să fie atât un instrument de promovare a bogăției naturale și culturale cât și o forță de unificare internă. Aici aș vrea să subliniez că urmărim și unitatea în reprezentare, adică să punem la dispoziția tuturor celor interesați identitatea vizuală a Județului Mehedinți pe care să o folosească în campaniile de promovare și de marketing.”, a precizat Aladin Georgescu, preşedintele Consiliului Judeţean Mehedinţi.
La târgul de turism a fost prezent şi cântecul popular mehedinţean, dar şi cântecele Mehedinţiului. Ingrid Boeangiu şi micuţa Luiza Isuf, dar şi grupul Liliac de la Ponoare au spus povestea cântată şi dansată a Mehedinţiului. Standul Consiliului Judeţean a fost vizitat şi de Ilie Năstase, şi el un brand amabsador al României.
Mehedinţiul este unul dintre puţinele judeţe din ţară care au adoptat o strategie de brand, acesta fiind şi principalul motiv pentru care reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Turism, au ţinut să participe la eveniment pentru a încurja demersul de promovare a judeţului, atât în ţară, cât mai ales peste hotare. De asemenea, la stand a fost şi maestrul Ştefan Popa Popa’s.
Voica Briceag
3,745 total views, 1 views today